« ただいま!(その1) | Main | ただいま!(その3) »

September 01, 2004

ただいま!(その2)

あとはピコの出産をお手伝いするだけだ!がんばるぞ!と19日に獣医さんにピコを連れて行くと、「初産のチワワで胎児が2頭、どちらも大きくなりすぎているので自然分娩は無理。21日に帝王切開しましょう。」との事。家族と相談してみます、といったん帰宅。
家族に相談すると、とりあえずもう一件の病院でも見てもらおうという事に。翌日次の病院へ行くと、自然分娩でいけると思うとの事。夜中の2時までは携帯がつながるようにしておいてくれるという頼もしい一言に、「自宅で自然に産ませよう!」という判断に至る。そのとき、先生は詳しく、逆子だった場合、羊水を飲んでいた場合等、色々教えてくださった。子供のころ、シェルティの出産は見たことがあったけど、チワワの出産は他犬種に比べ難しいらしく、やはり不安だった。電話で先生の指示を頂きながらの分娩。
詳しくはまた後日ホームページでUPしようと思っております。
結果からいいますと、21日午後9時30分、2頭とも無事出産!母子ともに健康です。
PICO.jpg
ピコと赤ちゃん。ピコは本当にがんばった。
赤ちゃんはとーってもかわいかった~!
(つづく)

|

« ただいま!(その1) | Main | ただいま!(その3) »

Comments

Great weblog right here! Additionally your web site lots up very fast! What host are you the use of? Can I am getting your associate hyperlink on your host? I want my site loaded up as fast as yours lol

Posted by: http://okirk81.wordpress.com/ | February 15, 2015 at 03:04 PM

My brother recommended I might like this web site. He was totally right. This post truly made my day. You cann't imagine simply how much time I had spent for this information! Thanks!

Posted by: Trafico Facebook | March 21, 2015 at 08:04 PM

Asking questions are really fastidious thing if you are not understanding something completely, but this post provides pleasant understanding yet.

Posted by: Ilse | July 06, 2015 at 07:54 PM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/43411/1332796

Listed below are links to weblogs that reference ただいま!(その2):

« ただいま!(その1) | Main | ただいま!(その3) »