« 気分をきりかえて | Main | 遅ればせながら・・ »

January 19, 2005

お風呂でリラックス

うちのお風呂は窓がなくて、
なんだか無機質で閉鎖的な雰囲気・・・。
なんとか癒される空間を作りたいなーと、
頂き物のカレンダーを利用してお風呂ポスター代わりに使ってみました。
f1
こんな感じ。
なんとなく開放感が出たかな~♪

f2
シャワーの上にもペタリ♪
ポリプロピレンの耐水フィルムなので、何度でも貼りなおしできるし、
カレンダーについていたものなので、6枚あります♪
いろいろ貼り替えて、しばらくは楽しめそう^^
ウッド系のアロマで入浴してみようかな♪

|

« 気分をきりかえて | Main | 遅ればせながら・・ »

Comments

>ウッド系のアロマ

まさに森林浴ですね~。
雪山を見ながらぽかぽかのお風呂、
なんだか贅沢で素敵です!

私はクリスマスに、フランキンセンスを入れて
電気を消してキャンドルで入ってみました。
キャンドルの明かりでお湯が揺らめいて、
とってもいい気分になりましたー。
お風呂も工夫すると楽しいですよね!

Posted by: ばばこ | January 19, 2005 at 10:23 AM

ばばこさん
そう言ってもらえると本当嬉しいです~♪
お風呂ポスターの市販品、意外に高いので、
あるものを利用してお風呂のイメージチェンジを出来て満足してるんです^^森林浴気分が出たらいいなぁ♪
フランキンセンス&キャンドル入浴、素敵ですねぇ~!私実はフランキンセンスが一番好きな精油だったりします^^お風呂で十分にリラックスした翌日って、体調も気分も違う気がしますよね~^^

Posted by: mosu | January 19, 2005 at 10:39 AM

これなら窓がある以上にいいかもしれませんね♪
結局のところ、住宅地だと窓があっても開放して景色を楽しむことはできませんしね(笑)。
アイデアですね。

景色に合わせたアロマも素敵です(^^)

Posted by: のり | January 19, 2005 at 10:44 AM

今ヒノキ風呂(精油)に入っているので、森林の絵でも貼ろうかなぁ・・・皆さん、乳香のファンなんですね、う〜ん・・・通だ。

Posted by: quilt4 | January 19, 2005 at 11:01 AM

のりさん
確かに住宅地では窓を開けても見えるのは住宅地・・見られるかも?という事もありますもんね・・^^;でも外気を取り込める小窓があるだけでもいいなぁと思いますよー。大きなガラス窓から自然が見えたら最高ですけどね^^
いつかお風呂側の庭に金木犀の木を植えるのが夢なんです^^

quilt4さん
ヒノキの香り、私も大好きです~!効能も魅力的だし♪ヒノキやヒバ等、和の香りもすごく癒されますよね~^^乳香、quilt4さん苦手ですか?私はパチュリーが本当にダメだったんだけど、嗅がずに買ってしまって、仕方ないのでブレンドしたりして使っているうちに今は大好きになりました♪そのときの体調とかメーカーによる違いもあるのかな?でも好きなオイルが手元にあると、なんか安心できます^^quilt4さんは何が好きかな~♪

Posted by: mosu | January 19, 2005 at 12:40 PM

おお、楽しそうですね! ライオンの蛇口(口からお湯ががーっとでるやつ)もつけてリッチな気分を味わいたいですねー♪

Posted by: すむたれ | January 19, 2005 at 10:33 PM

♥すむたれさん
さすがすむたれさん!ご存知ですね~(笑)
タカラから販売されてる「ゴージャス風呂」
http://www.takaratoys.co.jp/variety/bath.html
面白いですよね(笑)実は以前買おうかと思った事あります・・^^;でもなんとなく買うのやめてしまいました・・。お風呂グッズも揃えたくなってきましたよ~♪

Posted by: mosu | January 20, 2005 at 08:25 AM

I for all time emailed this web site post page to all my associates, since if like to read it next my friends will too.

Posted by: senuke xcr vps | July 06, 2013 at 05:55 PM

I think the admin of this web page is actually working hard for his website, since here every information is quality based information.

Posted by: senuke xcr | May 13, 2014 at 07:07 PM

I constantly spent mƴ half aո hour tо read this website's articles everyday аlօng witҺ a cup of coffee.

Posted by: vps | May 15, 2014 at 02:00 PM

Hmm it looks lіke your blog ate my fіrst comment (it աɑs super lonց) ѕo I guess I'll just sum іt up ѡhat ӏ submitted аnd say, Ӏ'm thoroughly enjoying your blog. I as wеll am аn aspiring blog writer Ьut І'm still new to tҺe whole thing. Ɗо yoս haѵе aոy tips аnd hints for inexperienced blog writers? Ӏ'd гeally aрpreciate it.

Posted by: xrumer vps | May 17, 2014 at 01:19 AM

Simply want to say your article is as astounding. The clearness in your post is simply cool and i can assume you are an expert on this subject. Fine with your permission allow me to grab your feed to keep updated with forthcoming post. Thanks a million and please carry on the rewarding work.

Posted by: senuke vps | May 17, 2014 at 09:23 AM

Hello i am kavin, its my first time to commenting anyplace, when i read this post i thought i could also make comment due to this sensible article.

Posted by: vps with senuke | May 21, 2014 at 04:30 AM

I do not even understand how I ended up here, but I assumed this put up used to be great. I don't realize who you might be but definitely you are going to a famous blogger when you are not already. Cheers!

Posted by: vps for seo tools | May 21, 2014 at 09:41 PM

Hi there, this weekend is fastidious for me, because this time i am reading this wonderful informative paragraph here at my residence.

Posted by: seo vps | May 22, 2014 at 04:19 AM

Hi, every time i used to check weblog posts here in the early hours in the morning, for the reason that i like to find out more and more.

Posted by: senuke vps | May 24, 2014 at 06:14 PM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/43411/2623026

Listed below are links to weblogs that reference お風呂でリラックス:

» しあわせアロマバス [みちくさ日記]
だんなの出張みやげのひとつ、 ニールズヤードのブレンドエッセンシャルオイル。 [Read More]

Tracked on January 28, 2005 at 12:32 PM

« 気分をきりかえて | Main | 遅ればせながら・・ »